Me so happy!

Oj oj idag har vart en händelserik dag, kan man lugnt säga!
Började med att jag imorse skulle åka in för en kontroll på mvc. Allt var som det skulle, men jag pointerade att bebisen inte rörde sig så mycket längre, iallafall inte som för någon vecka sen. Tydligen ska den ju röra på sig minst 10 ggr på 12 timmar. Hur som så tyckte barnmorskan att de var värt och kolla upp, så bebisen mådde helt ok och att den hade nog med fostervatten osv..

Så jag fick traska dit på en gång och undersöka saken.

Väl där så gjorde dom ultraljud, och kollade så att bebisen rörde på armarna och benen, och att hjärtat va bra osv. Bebisen va lite trög i början och ville bara sova men sen kom den igång, och allt såg bara bra ut. Jag fick även ligga en halvtimme så dom kunde kolla av hjärtljudet och det såg också bra ut.

Och smart som jag är så tog jag ju tillfället i akt och frågade lite fint om hon kunde se va de var för kön på bebisen. Eftersom dom inte kunde säga hundra förra gången vad det var utan dom bara trodde lite löst att det var en tjej, så jag var ju jätte nyfiken hehe..

Och kan ni tänka er, det är en liten flicka som ligger inne i min mage! Snacka om lycka! Då har jag en son och snart en liten dotter, så himla underbart! :D Så nu går man på lite lyckomoln nu när man vet att det är en tös plus att hon mår hur bra som helst där inne. Nu är det bara väntan som är kvar, 34 dagar!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0